Rhodos 2014

 
Jag har precis kommit hem från en helt underbar vecka i Grekland, Rhodos. Vädret har varit hur bra som helst och solen har varit framme varje dag. Vi landade på söndag eftermiddag, flygresan gick jättebra och när vi kom fram checkade vi in på hotellet och gick ut och tittade till poolområdet, baren osv. Vi bodde på Atlantica Aegean Park Blue Village, super! Maten var väldigt bra och showerna var också super. På tisdagen skippade vi showen och åkte in till Rhodos stad, både nya och gamla. Personligen föredrog jag gamla Rhodos stad. Där kryllade det av små butiker och restauranger. I nya Rhodos stad fanns H&M och Zara vilket också var kul, dock hittade vi inget Victoria´s secret...
 
 
På fredag förmiddag bestämde vi oss för att bestiga ett berg som låg precis bredvid hotellet. (Crazy idea, I know haha) Det tog 1,5 timme upp och ner och utsikten var enorm. Man kunde se hela ön där uppifrån, sjukt coolt! 
 
 
Här är tre bilder från tre olika kvällar, det blev ett jättefint ljus nere vid poolen på kvällarna så därför tog vi väääääldigt många bilder där. På bilden längst till vänster står jag på balkongen och ni kan se en del av poolutsikten också. 
Bredvid hotellet fanns ett vattenland med väldigt sköna och roliga rutshbanor, framförallt Frida spenderade väldigt mycket tid där men även jag gick dit i bland. Vi hann såklart med en hel del sol och bad också.
 
Den här veckan har varit mycket bättre än jag förväntat mig och om jag ska rekommendera ett hotell i Grekland skulle jag utan tvekan välja vårt hotell, Atlantica Aegean Park på Rhodos östkust.
Det är väldigt skönt att vara hemma, jag har saknat många här hemma, kram! 

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag kan se den)

Hemsida/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0