Stockholm 2014

 
Wow, jag vet inte vart jag ska börja. Den här helgen alltså, shit vad roligt vi har haft det. Allt har varit över förväntan och jag är såååå nöjd. Vi har hunnit shoppa en hel del, jag och Elin har hängt med killarna i 5SOS och vi har sett One Direction, för mig andra gången gillt. 
 
Torsdag:
Jag, Moa och hennes mamma Malin, som jag bodde med, flög ner på torsdagkvällen. Planet blev lite försenat eftersom att det tydligen var väldigt dåligt väder i Stockholm men det gjorde inte så mycket. När vi kom fram hämtade vi väskorna och sedan åkte vi hem till Siv som vi skulle bo hos. Vi var väldigt trötta och gick och la oss nästan direkt. 
 
Fredag: 
Vi ställde väckarklockan på 8.30 för att hinna till stan kl. 10 när alla affärer öppnade. Vi gick in i hollister men det fanns inte så mycket som vi hade hoppats så vi gick ut igen, haha. Vi gick i affärer från 10 på morgonen till 6 på kvällen, 8 timmar. Jag shoppade några plagg och en välbehövd börs faktiskt! På kvällen åt vi på Friday´s med Moa, Elin och Lisa som vi även hade träffat lite på dagen. Det var supergott! Sedan tog jag, Moa och Malin tunnelbanan hem och satte oss och såg lite fotboll och åt godis innan vi gick och la oss.
 
Lördag: 
Dagen hade kommit, dagen som vi väntat på i mer än ett halvår. Jag var hur taggad som helst och jag kände på mig att den här kvällen skulle bli hur bra som helst, vilket den blev.
 
Mötet med 5SOS:
( För er som inte vet detta så vann jag alltså att få träffa 5 seconds of summer (5SOS) med en vän på en instagramtävling som Rockbjörnen höll i plus två konsertbiljetter. )
Vi tog tunnelbanan till Friends Arena vid 15.30 och väl där träffade vi Elin, Moa och Lisa. Jag och Elin gick till hotellentrén som låg precis bredvid arenan för att träffa en representant från Universal Music. Vi var ungefär 10 stycken som vunnit Meet&Greet och vi hade haft lite kontakt med två tjejer som var där, de var supertrevliga! 
När alla hade kommit fick vi biljetterna till konserten som vi skulle använda för att komma in i arenan. Vi fick sedan åka hiss ner till bottenvåningen, där vi var typ ensamma, för att sedan gå in till ett rum. På dörren stod det "5SOS Meet&Greet". Vi satt där inne och väntade och småpratade i 20 minuter. Jag och Elin var hur nervösa som helst och satt och skakade, haha.
Vid 17.45 kom killarna in och alla blev helt stumma haha. Vi kramade dem, pratade lite, gav dem svenskt godis och tog bilder, det var sååå häftigt, SHIT. Jag har inte förstått att jag träffat dem ännu och undrar om jag någonsin kommer att göra det. 5SOS var alltså förbandet till One Directions båda konserter i Sverige och jag diggar både dem och deras musik jättemycket. Killarna var hur sköna och härliga som helst och efter en stund säger Calum helt random: "Elin, you´re touching my butt" och alla började gapskratta hahah. 
 
Konserten:
Direkt efter träffen gick vi till de andra, satte oss ner och väntade på att 5SOS skulle börja spela, de var hur bra som helst. Ungefär en timme senare börjar introvideon att spelas, alla reser sig upp och de sekunderna var helt fantastiska. One Direction går upp på scenen och sedan slutade jag att tänka, jag var som inne i en bubbla och bara hoppade, skrek, sjöng och grät som en gaalning i 1,5 timme haha. Konserter är verkligen det bästa som finns, och bättre stämning kan man inte få. 50.000 människor sjöng med till samma låtar, världens härligaste känsla! Spelningen var alltså värd pengarna till 100%, om inte mer. Jag har haft sån himla tur som har fått sett One Direction två gånger, jag är så tacksam och glad.
 
Oj, det blev en låååång text, men jag skulle kunna skriva flera biblar om allt som hänt den här helgen. 
Det är skönt att vara hemma också, nu ska jag dra och döma, kramis!
 
 
 
 

Kommentera här!
Postat av: giime

Finq bilder

2014-06-21 @ 11:04:31
URL: http://giiiiimee.blogg.se
Postat av: lovisa

åh fytusan vad avundsjuk jag är! fick dock träffa dem på signeringen som tur var, men ville så gärna vinna biljetter till meet&greet:en också!! gud vad roligt för er!!!

appropå 5sos så säljer jag 5sos armband :-) http://lovisaerika.blogg.se/2014/june/5-seconds-of-summer.html#comment :)

2014-06-21 @ 11:24:44
URL: http://lovisaerika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag kan se den)

Hemsida/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0